Kyläkauppa on Suomen neljänneksi luovin markkinoija

Noin 100 mainosalan gurua ovat puhuneet:

Kyläkauppa on Suomen neljänneksi luovin markkinoija

Suomen arvostetuin markkinointialan lehti Markkinointi & Mainonta teki muutama viikko sitten noin sadalle eturivin mainosmiehelle ja -naiselle kysymyksen: Mikä suomalainen mainostaja on parhaiten ymmärtänyt luovuuden merkityksen markkinoinnissa? Yrityksiä on Suomessa yli 200000 ja mainostajia niistä on kymmeniä tuhansia. Mainosalan ammattilaisten äänestyksessä Kyläkauppa sijoittui jaetulle 4. sijalle. Ohessa lehdessä ollut tilasto:
1. Veikkaus
2. Sampo
3. Hesari
4. DNA, Igglo ja Vesa Keskinen/Tuurin kyläkauppa

Suurin osa äänestäjistä oli pääkaupunkiseudulta eli heille ei Ykköset!-lehti mene. Huomioitavaa on myös mitalisijoilla olevien yritysten mainosbudjetti Kyläkaupan mainosbudjetti on vain prosentteja heidän omastaan. Suomessa tavaratalot käyttävät keskimäärin 6 % myynnistään mainontaan – Kyläkauppa käyttää vain 0,6 % eli kymmenen kertaa vähemmän. Mainoskulujen pienuus osaltaan mahdollistaa Kyläkaupalle kilpailukykyisemmän hintatason muihin tavarataloihin nähden. Mainoskulujen pienuudesta huolimatta Kyläkaupan näkyvyys on noin 10 kertaa enemmän kuin millään muulla tavaratalolla Suomessa ja tunnettavuus on Suomen korkein – lähes 100 % yli 15-vuotiaiden keskuudessa. Markkinoinnissa luovuus ja rohkeus ovat avaimet onnistumiseen. -Mainosalan gurujen mielestä markkinointimme on todella luovaa ja toimivaa. Tämä tutkimustulos antaa lisää uskoa erikoismarkkinointikeinojemme kehittämiseen myös jatkossa, iloitsee Vesa Keskinen.

Miljoona Rockiin myyty jo yli 5000 lippua

Tapahtumamarkkinointi on yksi Kyläkaupan markkinointikeinoista. Kesällä järjestetään Kyläkaupan alueella useita erilaisia ja erikokoisia tapahtumia. Tapahtumista isoin on Miljoona Rock, jonka järjestelyt ovatkin jo hyvässä vauhdissa.

Miljoona Rock tuo tälle alueelle kansainvälisiä yhtyeitä, jotka muuten esiintyisivät vain suurkaupungeissa. Tänä vuonna 1.7.2006 Miljoona Rockissa esiintyvät Billy Idol, Dio, euroviisuehdokkaamme Lordi ja Kyläkaupan oma bändi Normaali Homma! Lipunmyynti aloitettiin huhtikuun loppupuolella ja jo tässä vaiheessa on myyty yli 5000 lippua. Myyntitavoitteeksi on asetettu 10 000 lippua.

rockkansaa05.jpg
Viime vuonna Miljoona Rockissa villitsi Deep Purple, tänä vuonna Tuurissa esiintyvät Billy Idol, Dio, Lordi ja Kyläkaupan oma Normaali Homma!
Facebook
Twitter
WhatsApp